Laatste blogposts

Waardenvol leiderschap

Filed in posruptive change, slimmer werken by on 13 september 2009 0 Comments
Waardenvol leiderschap

Tijden zijn aan het veranderen, en veel ondernemers willen op een andere manier hun bedrijf leiden. Meer vanuit waarden, betrokkenheid en vertrouwen. Maar ja, hoe doe je dat? En vooral, wat moet je dan eigenlijk kunnen? Dit is momenteel één van de belangrijkste vraagstukken in mijn dagelijkse werk met MKB ondernemers. De noodzaak om te […]

Continue Reading »

Meisjes van 11

Filed in nieuwe tijd by on 6 september 2009 0 Comments
Meisjes van 11

Afgelopen weekend vierde mijn dochter haar elfde verjaardag samen met 5 vriendinnen. Ze wilde graag iets speciaals doen, iets anders dan de anderen hadden gedaan. Geen slaapfeestje of sieraden maken. Maar wat dan? Via mijn opleiding Intuïtieve ontwikkeling had ik gehoord over Powwow voor meiden van 10 tot 13. Na het bekijken van de website […]

Continue Reading »

Belonen om te motiveren werkt niet!

Filed in posruptive change, slimmer werken by on 27 augustus 2009 0 Comments
Belonen om te motiveren werkt niet!

Het motiveren van medewerkers om beter te presteren is een veel besproken onderwerp tijdens mijn werk met ondernemers.  “Werkt het als ik een deel van de beloning afhankelijke maak van hun resultaten?”  “ Wat levert dat op?” “ Voor welke functies kan ik dat allemaal invoeren?” Maar heeft dat wel zin, vraag ik mij steeds […]

Continue Reading »

Waardenvol ondernemen en nieuwe marketing

Filed in nieuwe tijd, posruptive change, slimmer werken by on 19 augustus 2009 0 Comments
Waardenvol ondernemen en nieuwe marketing

In de vakantie heb ik het boekje Gehaktballen met Slagroom van Seth Godin ontdekt. Het boek vertelt wat de verschillen zijn tussen oude marketing via tv-reclame en massa-communicatie en de nieuwe marketing, waarin het internet en sociale netwerken een belangrijke rol spelen. De kern van het boek is dat in de nieuwe marketing je radicaal […]

Continue Reading »

Samenvatting: Gehaktballen met slagroom (Seth Godin)

Filed in nieuwe tijd, posruptive change, slimmer werken by on 19 augustus 2009 0 Comments
Samenvatting: Gehaktballen met slagroom (Seth Godin)

De kern van het boek is dat in de nieuwe marketing je radicaal anders moet denken en dat marketing geen losstaande activiteit (en afdeling) meer kan zijn, maar aanvullend op betere producten, betere diensten en een betere organisatie. Het vraagt daarmee ook andere businessmodellen. De kern van het betoog van Seth is dat we daarmee klanten/consumenten/mensen […]

Continue Reading »

Waardenvol ondernemen

Filed in nieuwe tijd, posruptive change, slimmer werken by on 26 juli 2009 0 Comments
Waardenvol ondernemen

Waarom ga je eigenlijk ondernemen? Wat wil je er mee bereiken? Als ik dit vraag bij mijn relaties, MKB ondernemers, zeggen ze in eerste instantie ‘om geld te verdienen’. Maar is dat wel zo? Als ik doorvraag over dat geld verdienen, hoeveel dan en wanneer is het genoeg, krijg ik al snel de reactie dat […]

Continue Reading »

In gevecht met het systeem

Filed in autisme, nieuwe tijd by on 18 juli 2009 0 Comments
In gevecht met het systeem

Vanochtend zat ik naar een prachtige presentatie van Martijn Aslander te kijken, waarin hij onder andere praat over onderwijsvernieuwing. Hij zegt letterlijk: ‘het systeem doorbreken is vechten tegen het systeem. Ik creëer liever buiten het systeem. Dat scheelt energie, dat scheelt gedoe.’ Ik merkte dat het mij goed deed hem dat te horen zeggen. Gisteren […]

Continue Reading »

Slimmer ondernemen

Filed in nieuwe tijd, slimmer werken by on 8 juli 2009 0 Comments
Slimmer ondernemen

Focus op je eigen essentie: waar wil jij voor gaan en staan? Wie wil jij zijn en wat wil jij toevoegen aan de wereld en aan je klanten? Dat was de rode draad door de marathonsessie van afgelopen dinsdag 7 juli in de Droom in Elst tijdens de herhaling van de reeks Slimmer Ondernemen van […]

Continue Reading »

Voorleven is het nieuwe overtuigen

Filed in nieuwe tijd, posruptive change by on 27 juni 2009 0 Comments
Voorleven is het nieuwe overtuigen

Ben je het ook zo zat, al die reclames die je vertellen dat je toch echt niet kunt leven zonder hun product? Of die adviseur die je uitlegt dat je dit zeker via hun theorie moet aanpakken anders wordt het niet wat? Of die baas die je keer op keer blijft herhalen dat je het […]

Continue Reading »

Interim in het MBK

Filed in posruptive change, slimmer werken by on 21 juni 2009 0 Comments
Interim in het MBK

De crisis heeft het MKB weer duidelijk laten zien hoe belangrijk het is dat je een deel van je personeel flexibel houdt, zodat je in tijden van laagconjunctuur snel kunt schakelen tegen minimale kosten. Tevens zie je dat de crisis ervoor heeft gezorgd dat er op dit moment veel interim-ers op de bank zitten. Mensen […]

Continue Reading »